Friday 3 February 2012

It's all about money.

     Zilele trecute am incercat sa aflu care este credit scorul meu, avand in vedere ca sunt cam nou prin zona si nimeni nu vrea sa-mi dea un credit card. M-am gandit ca daca in ultimele 6 luni mi-am platit facturile la timp, chiria, etc.. poate poate se indura cineva sa-mi dea un credit card, nu ca as avea mare nevoie, dar sunt multe chestii, mai ales pe net, care nu le poti cumpara decat cu un credit card. Mentionez ca intre timp mi-am facut un credit card prepaid Visa titanium de la Moneymart. Nu e foarte avantajos deoarece comisioanele sunt destul de mari, dar cand esti nevoit si nu stii alte varinte, nu ai incotro si platesti.
     Poate o sa-mi spuneti ca exista si alte variante de prepaid card la unele banci cu comisioane mult mai avantajoase. Asa este, aveti dreptate, acuma stiu si eu, dar am aflat destul de tarziu. Si stiti de ce am aflat asa tarziu? Pentru ca, acum 6 luni cand am venit in Canada, mi-am deschis un cont la BMO si am discutat cu un angajat al bancii care mi-a deschis contul cam de ce chestii as putea beneficia avand in vedere ca sunt newcomer. Si binenteles ca am intrebat daca pot avea un credit card unde sa nu am bani imprumutati de la ei, doar sa pot pune eu bani pe el si sa-l folosesc cand am nevoie. Raspunsul a fost ca ei nu au un asemenea produs decat credit card normal. Insa oricum tipa isi merita salarul din plin pentru ca mi-a oferit comision zero indiferent de numarul de tranzactii lunare. Ca am constatat ulterior ca de fapt ma comisioneaza lunar si trebuie sa merg tot la 3 luni (ca daca uit dupa 3 luni desi au gresit ei, nu se mai poate face nimic) ca sa-mi storneze acel comision e partea a doua.
     Proaspat venit in Canada, am luat de bun tot ce mi s-a spus la banca si nu m-am gandit ca trebuie sa ma informez eu, ca de aia am venit eu in Canada, sa scap de incompetenta multor oameni. Adica m-am saturat in Romania sa-l verific pe avocat daca isi face treaba, ca doar de aia am apelat la el sa-mi rezolve problemele mai bine decat mine, ca doar e in domeniu si stie cel mai bine. Dar se pare ca m-am inselat. incompetenta e in floare si aici. Si uite asa, zilele trecute am descoperit pe site-ul celor de la BMO ca au un Mastercard prepaid si conditiile sunt de bun simt.
     Ok, sa revenim la credit score. Am intrat pe site-ul celor de la Equifax sa-mi verific credit scorul. Mi-am facut cont pe site si pe cand sa primesc credit scor-ul mi se spune ca trebuie sa platesc 24 CAD. Incerc sa platesc cu credit cardul prepaid si mi se spune ca nu au putut incheia tranzactia deoarece ei nu accepta acest tip de credit carduri si cica nu mi-au fost luati banii din cont. Oi fi eu in Canada unde toti sunt corecti dar am zis hai sa verific contul totusi. Si ce sa vezi, surpriza, contul tocmai a slabit cu 24 CAD de parca era la dieta.
     Pun mana pe telefon si sun la distinsa agentie de scoring sa vad ce se intampla. Mi se spune ca intr-adevar nu pot face plati la ei pe site cu un prepaid card (care e acceptat peste tot) si ca nu mi-au luat banii ci doar sunt On Hold si imi vor restituii banii dupa 72 ore. Cum adica, nu pot plati cu cardul dar totusi mi-au luat banii, dar nu mi-au luat banii, i-au imprumutat doar pentru 72 ore dupa care pot sa-mi primesc banii inapoi?
     Uaau, for fuck sakes, ce tara mai e si asta ? Si pun pariu ca sunt acoperiti de lege cand fac asta. Pai daca cei 24 CAD erau singurii mei bani, trebuia sa nu mai mananc 72 ore pana primesc banii inapoi ? Pana si in Romania daca se intampla asa ceva mai mult ca sigur ca ii castigai in instanta.
     Pe zi ce trece dezamagirea mea creste cate putin. Sincer nu ma asteptam sa patesc astfel de lucruri aici.
Dar unde sa te duci in lumea asta ?
   Inapoi in romania nu cred ca e o solutie. Priviti ce se intampla acolo : http://www.economist.com/blogs/easternapproaches/2012/01/protests-romania?fb_ref=recommendations
Hmm... incep sa cred ca mai bine faceam pe dracu' in patru si ramaneam in New Zealand.
Dar nu ne dam batuti, mergem inainte.


VOI INSISTA PANA CAND VOI REUSI !
Nu am fost adus pe lume pentru a fi infrant, iar in vinele mele nu curge esecul. Nu sunt o oaie asteptand sa fie manata de pastor. Sunt un leu si refuz sa vorbesc, sa merg, sa dorm impreuna cu oile. Pe cei ce se tanguiesc si se plang n-am sa-i aud, pentru ca boala lor e molipsitoare. Lasa-i pe ei impreuna cu oile. Abatorul esecurilor nu este inclus in destinul meu.
VOI INSISTA PANA CAND VOI REUSI.

1 comment:

  1. In Canada, mai mult decat in Romania, trebuie sa ii verifici daca si-au facut bine treaba ( de regula, nu ). Si cel mai important este, sa cauti tu informatiile ( ce informatii sunt " afisate", alea sunt fara scrisul cu litere marunte... ).
    Numai in Canada vei intalni ingineri care se duc la muncitorii, subordinatii lor, sa-i intrebe cum functioneaza o dioda ...

    ReplyDelete